تفاوت های ارز دیجیتال و پول دیجیتال
نوشته شده توسط : بیت مهر

بیت کوین دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و همین ویژگی باعث ایجاد تفاوت در بین ارز دیجیتال و پول دیجیتال شده است. این ویژگی ها شامل:

ارز دیجیتال غیر متمرکز است، به این معنی که بدون نظارت و کنترل می توان تراکنش های مورد نظر را انجام داد، اما در مقابل پول دیجیتال متمرکز است و توسط دولت و بانک ها و موسسات مالی کنترل و نظارت می شود.
ارز دیجیتال کاملا شفاف هستند؛ یعنی شما می توانید تمامی تراکنش های انجام شده را مشاهده کنید و اطلاعات تراکنش ها به صورت زنجیره ای بهم متصل در اختیار کاربران قرار می گیرد. در خصوص پول دیجیتال، این اطلاعات کاملا محرمانه و به صورت مخفی می باشد و تنها بانک و شخص صاحب حساب می تواند بر آن نظارت داشته باشد.
پول دیجیتال توسط یک سازمان مشخص قانون گذاری می شود و ارزش آن توسط دولت نهادینه می شود، اما برای ارز های دیجیتال هیچ قانون مشخصی وجود ندارد و تنها این کاربران هستند که با اعتماد به ارز های دیجیتال و انجام تراکنش به آن ارزش و اعتبار می بخشند.موارد فوق تفاوت های مهم و اصلی ارز دیجیتال و پول دیجیتال بود. البته باید گفت همیشه استفاده از ارز های دیجیتال به راحتی پول دیجیتال نیست و ارز های دیجیتال مشکلات خاص خود را دارند؛ به عنوان مثال در زمان خرید و فروش ارزان بیت کوین اگر آدرس کیف پول شخص گیرنده را اشتباه وارد کنید و بیت کوین ها به آدرس شخص دیگری ارسال شود، امکان بازگشت آن وجود ندارد، اما اگر همین مشکل در زمان انتقال پول دیجیتال شکل بگیرد می توانید با مراجعه به بانک و پیگیری های قضایی، پول از دست رفته خود را باز گردانید.

کارشناسان بیت مهر ، آماده انجام خدمات بصورت 24 ساعته و همچنین آماده راهنمایی و مشاوره به هموطنان عزیز در رابطه با خرید بیت کوین و فروش بیت کوین  و سایر موارد ارزی می باشند. باعث افتخار مجموعه ماست که بتوانیم به شما هموطنان گرامی خدمت کنیم





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: