نگهداری بیت کوین
نوشته شده توسط : بیت مهر

بیت کوین یک نوع پول است . برای نگهداری پول ، از کیف پول استفاده می کنیم ، پس طبیعتا برای نگهداری بیت کوین هم باید از کیف پول استفاده کنیم . بیت کوین جسم ندارد و به آن پول دیجیتال می گویند . پس نمی توان آن را در کیف پول های فیزیکی نگهداری کرد و برای نگهداری از بیت کوین باید از کیف پول دیجیتالی مخصوص آن استفاده کند .
کیف پول بیت کوین ، مانند یک نرم افزار اینترنت بانک برای شما عمل می کند . یعنی شما می توانید موجودی خود را مشاهده کنید ، عملیات واریز و دریافت انجام دهید و تاریخچه تراکنش های خود را ببینید . تفاوتی که بین کیف پول بیت کوین با حساب بانکی شما وجود دارد ، این است که شما نیاز به مراجعه به بانک ندارید ، هیچ نام و نشانی برای ساخت کیف پول از شما دریافت نمی شود و هویت شما کاملا ناشاخته می ماند و این یکی از برتری های رمزارزها و خرید بیت کوین نسبت به دلار و ریال است .
باید در نظر بگیرید که هر کیف پول بیت کوین و رمزارزهای دیگر شامل دو کلید خصوصی و عمومی است که هرکدام از یک رشته حروف و عدد تشکیل شده است . بهتر است این دو را با یک مثال ساده برای شما توضیح دهم . اگر کیف پول بیت کوین خود را یک حساب بانکی در نظر بگیرید ، کلید عمومی همان شماره حساب یا شماره کارت بانکی شما است . یعنی اگر کسی بخواهد برای شما بیت کوین واریز کند ، باید به این شماره حساب بیت کوین های شما را واریز کند تا در کیف پول شما قرار گیرد . اما کلید خصوصی همانند رمز کارت بانکی شما است . یعنی اگر کسی آن را بداند ، می تواند به تمام موجودی کیف پول شما دسترسی داشته باشد . به همین دلیل به شدت توصیه می شود از کلید خصوصی رمزارزهایتان محافظت کنید .برای نگهداری بیت کوین ، کیف پول های مختلفی ، بسته به سلیقه و نیاز شما وجود دارد . امنیت این کیف پول ها نیز متفاوت است ، پس در انتخاب کیف پول بسیار دقت کنید چون مهم ترین ویژگی یک کیف پول میزان امنیت آن است ؛ پس قبل از استفاده از یک کیف پول راجب آن تحقیق کنید 





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: